יום ראשון, 23 באוגוסט 2015

קול הנבחרות מס' 91 - תמיכה במחאת ועדי ההורים נגד הצפיפות בכיתות - יוני 2015




דף האיגוד מס' 91
תמיכה במחאת ועדי ההורים נגד הצפיפות בכיתות
יוני 2015

איגוד נבחרות הציבור ברשויות המקומיות בישראל תומך בפורום ועדי ההורים היישוביים במחאתם נגד הצפיפות בכיתות הלימוד ברחבי הארץ, בשנת הלימודים הקרבה.
נבחרות הציבור קוראות לממשלת ישראל ולשר החינוך להציב את החינוך בראש סדר העדיפות הלאומית, מתוך הכרה כי הוא יקבע את פני החברה בישראל בשנים הבאות.
השקעה כספית היום, תהפוך את ההון האנושי של מדינתנו בעתיד למשאב לאומי.

אנו  קוראות לממשלה ליישם את מסקנות דו"ח ועדת שמחון לאלתר, כך שמספר התלמידים בכיתה לא יעלה על 32 כבר בשנת הלימודים הבאה, כראוי במדינות מפותחות  ועפ"י המלצת ה – OECD.

עפ"י מחקרים שפורסמו, למידה בכיתות גדולות פוגעת בהישגי התלמידים, מונעת מתלמידים לקויי למידה (כ-10-12% מכלל התלמידים) את האפשרות ללמידה משמעותית, ומעלה את מפלס האלימות בבתי הספר.
הצפיפות בכיתות לא רק פוגעת פגיעה חמורה בחינוך ילדינו, אלא גם גורמת להרעת תנאי העבודה של המורות, המהוות כידוע את מרבית כוח ההוראה בישראל. מורה לא יכולה לעשות עבודתה נאמנה בכיתה של 40 תלמידים.

אנו קוראות לכן - חברות המועצה ברשויות המקומיות - לתמוך באופן גלוי ומוצהר ב"מחאת הסרדינים" ולהעלות בכל דרך אפשרית את המודעות למחאה זו ביישוביכן.

בברכה,
ורד שפינר, חברת מועצת בית דגן
חברת הנהלת האיגוד

וחברות הנהלת האיגוד:
עו"ד סימה פרי, יו"ר האיגוד, עו"ד מלי פולישוק-בלוך, אביבה מנצור, נאוה שלומוביץ-גלעד, ישראלה רוזן, ד"ר עדית דיאמנט, עו"ד שלי עמרמי-בוזגלו, סיגל שיינמן, ליקה לוי, אפרת מזרחי, ד"ר ענת קלומל, ורד שפינר




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה