יום ראשון, 23 באוגוסט 2015

קול נבחרות מס' 69 - בנושא שימוש אסור של ראשי ערים במשאבי העירייה לצורך תעמולת בחירות - יוני 2013



דף האיגוד מס' 69

החלטות יו"ר ועדת הבחירות המרכזית נגד ראשי ערים שפעלו בניגוד לחוק בגין שימוש אסור במשאבי העירייה לצורך תעמולת בחירות
יוני 2013

לפני כשבוע נתן כב' השופט ג'ובראן, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית עוד החלטה בשורת החלטות שפרסם בתקופה האחרונה, נגד ראשי רשויות בראשון לציון, בכפר יונה, בראש העין, באשקלון, בכפר סבא ועוד, על שימוש במשאבי העירייה לצורך פרסום אסור בשנת בחירות, באופן המקנה לראש העיר יתרון בלתי הוגן.
את החלטותיו והנהלים של יו"ר הועדה ניתן למצוא בקישור הבא (גללו למטה):
http://www.bechirot.gov.il/elections19/heb/law/Decisions19.aspx

בהחלטה זו נגד ראש עיריית רעננה, אסר השופט ג'ובראן על ראש העיר לשלוח באמצעות העירייה אגרות אישיות אלקטרוניות לתושבים מכתובת האי-מייל שלו בעירייה, תוך שימוש בגרפיקה, בהודעות דוברות ובצילומים ששולם עבורם ע"י העירייה. כמו כן, הוציא השופט צו מניעה נגד העירייה האוסר עליה לפרסם תמונות מאירועים רשמיים הכוללות את ראש העיר או מתמודדים אחרים, וקבע כי יש מעתה לתאר במסגרת זאת אירועים רשמיים בצורה אינפורמטיבית בלבד.

עוד הורה השופט להסיר מאתר האינטרנט של העירייה כל תמונה ואזכור שמו של ראש העיר, עד למועד הבחירות.

"כל פרסום והפצת דברו של ראש העיר ותמונתו", כך נקבע, "יהיו על חשבונו ועל חשבון מסע הבחירות שלו ובשום פנים לא מקופת הציבור, קופת העירייה, במישרין או בעקיפין".

השופט ג'ובראן הורה להעביר את החלטתו במלואה בפני כלל היועצים המשפטיים של הרשויות המקומיות, אשר עומדות בפני בחירות בחודשים הקרובים.
בהחלטתו קבע כי לאור הפגיעה האפשרית בשוויון בין המועמדים, טוהר השירות הציבורי, ואמון הציבור שייפגע אם כספיו שלו המוחזקים ע"י העירייה בנאמנות ולטובתו, ינותבו למען הגדלת סיכויו של נבחר ציבור מכהן להיבחר בשנית, הרי שגם ב"מקרים האפורים" יכריע לרוב כי הינם בגדר תעמולה אסורה.

מדובר בהחלטה חשובה הממשיכה את הקו התקיף והבלתי מתפשר של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, כנגד תעמולה אסורה תוך שימוש במשאבי העירייה.

עו"ד סימה פרי,
חברת מועצת העיר רעננה
חברת הנהלת האיגוד





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה