יום שישי, 21 באוגוסט 2015

קול הנבחרות מס' 23 - אכיפת חוק המאבק בתופעת השכרות, התש"ע - 2010 - יוני 2010



דף האיגוד מס' 23 –
אכיפת חוק המאבק בתופעת השכרות, התש"ע - 2010
יוני 2010
 

בחודש מרץ עבר חוק המאבק בתופעת השכרות,(שאיגד בתוכו 6 הצעות חוק שונות שעסקו במאבק בתופעה), בקריאה שנייה ושלישית בכנסת, החוק פורסם ונכנס לתוקפו בתאריך 7 באפריל 2010.
מטרת החוק לתת לגופי האכיפה כלים ממשיים לפעול ביעילות לצמצום ההיצע והביקוש לאלכוהול, והוא מקנה לשוטר סמכות לתפוס או להשמיד משקה משכר או את כלי קיבולו, כאשר מדובר בשתייה במקום ציבורי.
כמו כן אוסר החוק רכישת משקה עבור קטין וכן קיים איסור לספק משקה משכר לקטין במקום ציבורי.
מצ"ב מכתבי לראש העיר ובו המלצותיי להכין מנשר שיופץ בקרב הציבור בכלל ובני הנוער בפרט, ויתלה על לוחות מודעות מרכזיים ובכללם לוחות מודעות בחטיבות ובתיכונים, אשר בו יפורטו עיקרי האיסורים המצויים בחוק. כמו כן הצעתי לקיים פעילות הסברה רחבה בנושא בבתי הספר לקראת היציאה לחופשה, וזאת לצד פעילות אכיפה תקיפה של החוק ברחובות ובגנים הציבוריים כבר מעתה, ובטרם יצאו התלמידים לחופשת הקיץ.

בישיבת ועדת הפנים בשיתוף ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת, שבו נדונו שש הצעות החוק השונות למאבק בתופעת השכרות, ייצגתי את איגוד נבחרות הציבור, והצגתי את הנעשה בעירי, וכן נתתי סקירה של הישובים שבהם ננקטו אמצעים למלחמה בתופעת השכרות.

 חוק זה מצטרף ליוזמה קודמת שלי באותו נושא כיו"ר ועדת רישוי עסקים, וכחברה בועדה למניעת השימוש בסמים ובאלכוהול, בדבר הגבלת שעות מכירת משקאות אלכוהוליים בפיצוציות ובמרכולים בעיר בשעות הלילה, וזאת באמצעות הטלת מגבלה ברשיון העסק. מטרת ההגבלה - לצמצם את זמינות המשקאות האלכוהוליים לבני הנוער.

אתן מוזמנות לעשות שימוש באינפורמציה המובאת כאן ביישובכן, כדי למגר את תופעת השכרות על השלכותיה הקשות בכל רחבי הארץ.
 
בברכה,
עו"ד סימה פרי
חברת מועצת העיר רעננה
חברת הנהלת האיגוד
 
 
 
06.06.10
לכבוד
ראש העיר
 א.נ.,
הנדון:   אכיפת חוק המאבק בתופעת השכרות, התש"ע - 2010
 חוק המאבק בתופעת השכרות, התש"ע - 2010  פורסם ברשומות בתאריך ה-24 במרס 2010 ונכנס לתוקפו ב- 7 באפריל 2010.

מטרת החוק לתת לגופי האכיפה כלים ממשיים לפעול ביעילות לצמצום ההיצע והביקוש לאלכוהול.

על פי החוק הוענקה לשוטר סמכות לתפוס או להשמיד משקה משכר או את כלי קיבולו, כאשר יש לו יסוד סביר להניח כי אדם שותה או מתכוון לשתות משקה משכר במקום ציבורי, וכי שתיית המשקה עלולה להביא לפגיעה בסדר הציבורי או בביטחון הציבור. הוראות אלה לא יחולו במקומות ציבוריים, שהם מקומות שבהם נמכרים משקאות משכרים לצורך צריכה במקום.
בכל הנוגע לקטינים, סמכויות התפיסה וההשמדה הוקנו לשוטר גם ללא חשש להפרת הסדר הציבורי, כל עוד הקטין שותה משקה משכר שלא בנוכחות האחראי עליו ובהסכמתו, או שלא בחוג משפחתו.

עוד נקבע בחוק איסור על רכישת משקה עבור קטין וכן איסור לספק משקה משכר לקטין במקום ציבורי, אלא בנוכחות האחראי על הקטין ובהסכמתו, או בחוג משפחתו. נקבע מאסר של 6 חודשים למפר החוק. איסור זה בא להתמודד עם התופעה לפיה בגירים מקבלים כסף מקטינים ומבצעים עבורם את הרכישה.
לפני מס' חודשים, בהמלצת ועדת רישוי עסקים בראשותי, ובהמלצת הועדה העירונית למניעת השימוש בסמים ובאלכוהול, הוגבלו ברעננה שעות מכירת אלכוהול ונאסרה מכירת משקאות אלכוהוליים בפיצוציות ובמרכולים החל מהשעה 21:00 בלילה עד למחרת בבוקר.
החוק החדש, חוק המאבק בתופעת השכרות, נותן כלים אופרטיביים להתמודדות בתופעת השכרות על השלכותיה, ומאפשר אכיפה של מדיניותה המוצהרת של העירייה למלחמה בתופעה. לפיכך עלינו להתחיל כבר עכשיו את אכיפתו של החוק במלוא החומרה, בכדי להעביר לבני הנוער מסר חד וברור של "אפס סובלנות" כלפי התופעה.
אנו ניצבים בפני חופשת הקיץ מבתי הספר, וכבכל שנה גם הקיץ יגדשו בני הנוער את רחובות העיר, הגנים הציבוריים והפארק בשעות הלילה.
אני מציעה כי יוכן מנשר שיופץ בקרב הציבור בכלל ובני הנוער בפרט, ויתלה על לוחות מודעות מרכזיים ובכללם לוחות מודעות בחטיבות ובתיכונים, אשר בו יפורטו עיקרי האיסורים המצויים בחוק. כמו כן אני מציעה לקיים פעילות הסברה רחבה בנושא בבתי הספר לקראת היציאה לחופשה, וזאת לצד פעילות אכיפה תקיפה.
אני סבורה כי יש מקום שכבר מעתה תפגין משטרת רעננה נוכחות מוגברת ברחובות ובגנים הציבוריים, ותאכוף בדקדקנות את חוק המאבק בתופעת השכרות. אני מאמינה כי טיפול משולב של העירייה ומשטרת רעננה לאכיפת החוק האמור תביא בהכרח לצמצום משמעותי של תופעת השתייה והשכרות ולמיגורה במקומות הציבוריים.
 
בכבוד רב,
עו"ד סימה פרי
חברת מועצת העיר
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה