יום שישי, 21 באוגוסט 2015

קול הנבחרות מס' 26 - תקשורת, תקשורת, תקשורת, עצות מקצועיות לחברת המועצה - אוגוסט 2010


דף האיגוד מס' 26
תקשורת, תקשורת, תקשורת - עצות מקצועיות לחברת המועצה
אוגוסט 2010
תקשורת, תקשורת, תקשורת, צועיות לחברת המועצה  
חברת מועצה הפועלת למען הציבור ברשות בה היא מכהנת חייבת לשמור על קשר טוב עם הציבור. אמנם יש צורך בקשר בלתי אמצעי ואישי עם התושבים, אך במהלך הפעילות השוטפת ובמיוחד בישובים בהם מתגוררים אלפי תושבים, חשוב מאד לעבוד נכון ובאופן מקצועי עם התקשורת.
עבודה נכונה עם התקשורת חשובה הן כדי ליידע את הציבור על פעילותך והן כדי להפעיל לחץ תקשורתי על ראש הרשות כדי להשפיע ולהביא לשינוי בו את חפצה.

התקשורת המקומית היא הזירה הטבעית של כל אחת מאיתנו. כדי לסייע לך בפעילותך התקשורתית ביקשנו ייעוץ מחברת "סבר-הופר תקשורת ואסטרטגיה בע"מ", חברה לייעוץ תקשורת, אסטרטגיה ויחסי ציבור.

להלן מספר עצות חשובות לעבודה נכונה מול התקשורת:
1. שמרי על קשר ישיר ורציף עם אנשי התקשורת המסקרים את התחום המוניציפאלי ברחבי המועצה בה את חברה. שיכירו אותך באופן אישי, יזהו את מספר הטלפון שלך וידעו לפנות אלייך בכל דבר ועניין. אין תחליף לנגישות, גם עבור התקשורת.
 
2. הכירי אישית את עורכי העיתון, הם מקבלי ההחלטות ואלה שבסופו של יום יקבעו האם הנושא אותו ניסית לקדם ייכנס לעיתון, באיזה נפח הוא ייכנס, האם בצורה חיוביות או שלילית, עם תמונתך או בלעדיה וכו'. גם היחסים הכי טובים שיש עם כתב, לא יחליפו יחסים טובים ואישיים עם עורך עיתון. אין ספק שכוס קפה אחת לשלושה-ארבעה חודשים עם העורך הנכון, היא ההשקעה הטובה ביותר של עשרים שקל שאפשר לעשות.
 
3. הקפידי שההודעות לעיתונות תהיינה בצורת כתבה או ידיעה קצרה. במקרים רבים זה עשוי לשפר את סיכוי האייטם להיכנס לעיתון, להזיק זה בוודאי לא יזיק. אם מדובר בשאילתה שהגשת במועצה, זכרי לצרף את השאילתה המלאה כקובץ, אולם לתקצר אותה לטובת העיתונאי. צריך לזכור שהעיתונאים עמוסים בעבודה, וכל הקלה עליהם תשחק לטובתך.

4. דאגי שתהיה תמונה דיגיטלית שלך באיכות טובה (לפחות חצי מגה), בכל מערכת עיתון מקומית רלוונטית. מספר תמונות, תמונת פרופיל, תמונת פנים, תמונת גוף וכו', תמיד יכולות לעזור.

5. "שלח לחמך". דאגי להזין את הכתבים/עורכים באזור בסיפורים שמגיעים אליך ולא קשורים אליך באופן ישירות. הכתב והעורך יעריכו את תרומתך וישמחו לפנות אליך בפעמים הבאים ו"לצ'פר" אותך בזכות תגובה או באזכור גם בכתבות שלא בהכרח קשורים ישירות אלייך. בנוסף, במקרים אלה תוכלי לבקש מהכתב (לבקש, נסי לא לדרוש) להופיע בכתבה כמגיבה.

6. מדי פעם נצלי את יתרון הבלעדיות: תני סיפור 'חזק' לכתב אחד בלבד, זאת בתמורה לקרדיט נרחב בכתבה: תמונה שלך, ציטוטים נרחבים וכן הערכה מהכתב לעבודתם המשותפת בעתיד. נסי לסכם את כל הפרטים האלה מראש, אולם זכרי, לעיתים עדיף לוותר על "צ'ופר" אחד או שניים, למשל הפניה בשער כן, אבל תמונה לא, מאשר להגיע לחיכוך עם הכתב, שעשוי לעלות לו בחיכוך עם העורך.

העצות באדיבות "סבר הופר תקשורת ואסטרטגיה בע"מ", חברה לייעוץ תקשורת, אסטרטגיה ויחסי ציבור.
 

 
 
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה