יום שישי, 21 באוגוסט 2015

קול הנבחרות מס' 33 - יריד ספרים משומשים - נובמבר 2010

דף האיגוד מס' 33
יריד ספרים משומשים
נובמבר 2010
 
 
מצ"ב יוזמתה הברוכה של לבנה שיפמן חברת מועצת העיר מודיעין מכבים רעות, לקיים במודיעין יריד ספרים משומשים.
היוזמה מובאת כאן כלשונה.
נשמח לקבל מכן יוזמות נוספות שיזמתן בישוביכן ולפרסמן לשימושן של נבחרות הציבור בכל רחבי הארץ.
בברכה,
סימה פרי
איגוד נבחרות הציבור
 
יריד ספרים משומשים במודיעין - 18/11/10 16-20 ברחבת היכל התרבות - כולם יהיו שם!
בכל בית יש על מדפי הספרים ספרים שכבר אינם בשימוש. ספרים אלו מונחים שם שנים רבות והסיכוי שאי-פעם יחזרו לעלעל בהם הוא קטן מאוד, אם בכלל.
לשם כך יזמה חברת המועצה ומחזיקת תיק איכות הסביבה במועצה, לבנה שיפמן את יריד הספרים המשומשים שישלב בין תרבות, הנאה וחינוך לאיכות הסביבה.
היריד שיתקיים ביום חמישי 18.11.2010 ברחבה שמול הספרייה העירונית (במקרה של גשם האירוע יתקיים בתיכון רבין) מזמין את תושבי העיר להביא את הספרים הישנים מהבית ולחפש מציאות ספרותיות אצל תושבים אחרים.
ברחבה יוצבו דוכנים והספרים יונחו בצורה מאורגנת כך שהמבקרים ביריד יוכלו לעבור בין הדוכנים ולבחור לעצמם ספרים אחרים, והכל חינם, כאשר במקביל ליריד יתקיימו במקום מופעים וסדנאות לטובת התושבים.
הפרויקט נעשה בשיתוף עם הפרויקט "סיפור חוזר", פרויקט המזמין את הציבור ליצור הזדמנות לשימוש חוזר בספרים ופרנסה לאנשים עם קשיים תעסוקתיים.  פרויקט מציע לערוך שימוש חוזר בספרים פופולאריים על ידי הצבת עמדות ספרים בבתי קפה.
היריד משלב בתוכו ערכים של איכות סביבה וקיימות, חיסכון כלכלי, ואירוע חברתי קהילתי. בעיר מודיעין, מכבים-רעות ישנה אוכלוסיה אחרת, תושבים שתחום איכות הסביבה חשוב להם, ציבור הקוראים והמנויים בספרייה העירונית רב, וכשניתן לשלב את היתרון הסביבתי והכלכלי בהחלפת ספרים, הרווח הוא של כולם.
אני קוראת לכולם לעבור על מדפי הספרים, ספרי קריאה לילדים ולמבוגרים, ספרים מכל הז'אנרים, ולהתחיל להתרגל לרעיון החלפת הספרים וכי הפרידה מהספרים המונחים על המדפים כאבן שאין לה הופכין ומעלים אבק, לטובת ספרים אחרים, מעשירה את כולנו. בנוסף אני כמובן מברכת על שיתוף הפעולה עם עמותת סיפור חוזר שמשלבת בין ערך הקריאה להעסקת אנשים עם מוגבלויות.
תודות לראש העיר חיים ביבס על התמיכה המלאה ביוזמה.
ברכות על שת"פ פורה: עם מויש לוי סגן ראש העיר, אייל שני מנהל היחידה הסביבתית, אלון שמידט מנהל תחום תרבות, מיכל ענבר פרפרי סמנכ"ל העירייה, אווה מהספרייה, מחלקת דוברות העירייה ולכל יתר השותפים.
תודה לח"כ אורי אורבך על השיתוף והתמיכה.
תודה מיוחדת לעמותת סיפור חוזר.
לבנה שיפמן
ספרים רבותי ספרים
לבנה שיפמן
054-7333203
חברת מועצת העיר
מודיעין מכבים רעות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה