יום שבת, 22 באוגוסט 2015

קול הנבחרות מס' 52 - לקראת יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים - נובמבר 2011


דף האיגוד מס' 52
לקראת יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים
נובמבר 2011 

"צדק צדק תרדוף"
לפני מספר שנים שיתפה אותי חברת מועצה [אישה פעילה ונמרצת מאוד המכהנת גם היום] במקרה שהתרחש בינה לבין חבר מועצה מאותה רשות, הייתי מזועזעת מהתיאורים שהיא חלקה איתי תוך סערת נפש אותה חוותה. הצעתי לה לפנות למשטרה, לשדולת הנשים ולכל גורם שיכול לסייע לה, איני זוכרת כיצד הסתיים הדבר, אולם המשטרה לא הייתה מעורבת.

אישית, בהיותי בשנות העשרים לחיי חוויתי אירוע של מעשה מגונה שלולא התערבותו של חבר שפנה למשטרה וחברים שלא ויתרו ופעלו במהירות כדי ללכוד את הפושע, הוא היה ללא כל צל של ספק ממשיך במעשיו המגונים ובניסיונותיו לאנוס נשים.. [אני לתומי לפני למעלה משלושים וחמש שנים לא העליתי בדעתי לפנות למשטרה]. 
אני מניחה שכמעט כל אחת מהנשים חוותה בילדותה, בבחרותה ,או בבגרותה הטרדה כלשהי ואם לא היא אז מי מחברותיה, קרוביה, במקום עבודתה, בצבא, באירועים ציבוריים, בין קרובי משפחתה וכולי...

בצד הפגיעה המינית המערערת את תחושת הביטחון הבסיסית ביותר, מלווה את הנפגעת אשמה, בושה, תחושת השפלה, החשש לאבד את מקור הפרנסה, או את הקידום  בסולם ההצלחה, החשש שמא לא יאמינו לה, החשש להיקלע לחקירות שתי וערב, או לעסוק בשחזור המאורע השכם והערב, להסתייע בייעוץ משפטי שעולה ממון רב, כל אלה הם עיקר המניעים לאי הגשת תלונה במשטרה או פנייה לגורם חיצוני ע"מ לקבל סיוע.

 גם בעידן הנוכחי, בו נשים מודעות יותר לזכויותיהן, לאחריות הבלעדית על גופן, למרות מערכת החוקים שנחקקו במהלך השנים האחרונות במטרה להגן על מתלוננות, ועל זכויותיהן של הנשים, הנשים כאמור אינן מגישות תלונות, החברה שלנו עדיין אינה סובלנית ומקבלת.

 רק לאחר חשיפתה של א. מבית הנשיא ובעקבותיה א. ממשרד התיירות התעוררו נשים  נוספות, לא אחת ולא שתיים, שעברו לפני שנים רבות עינויי גוף ונפש, העזו והעידו גם הן במשטרה  -
כי הן לא היו לבד.

היום העביר בית המשפט העליון מסר ברור וחד משמעי: אנחנו לא לבד!  האזרח מספר 1 במדינה - נשיא מדינת ישראל, ששיקר, חילל את גופן של הנשים שעבדו במחיצתו, פגע בכבודן, בחירותן, ביזה את גופן, עינה את נפשן, והשפיל אותן בעודו מכהן, הוכרע  דינו- אשם!!! ביהמ"ש העליון אישר את גזר את הדין שהטיל עליו שבע שנות מאסר.
בצד תחושת הבושה המלווה אותי כאזרחית המדינה על האיש שבייש אותי, את מוסד הנשיאות ואת מדינת ישראל קבל עם  ועולם, אני גאה במדינה, במערכת המשפט הדמוקרטית שהאמינה למתלוננות וגוננה עליהן מול סוללת עורכי דין ויועצי תקשורת בעלי מוניטין רב ומהשורה הראשונה. נוכח כל הניסיונות החוזרים לדחות עוד ועוד את הדיונים ולהגיש ערעורים, חרצו שופטי העליון את דינו של נשיא המדינה, וסללו בכך את הדרך לנפגעות תקיפה מינית להגיש תלונות ללא חשש!!!

בתאריך 25.11.11 נציין בארץ כמו בכל העולם את יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים. כנבחרות הציבור ברשויות המקומיות , כיו"ר מועצות הנשים ברשויות, כמי שמעורבות בחיי תושבינו, מוטלת עלינו החובה וזוהי הזדמנות מצוינת, להציף את הנושא לדבר עליו בקול רם, על יחסי מרות ומשמעות פסק הדין, על השוויון בפני החוק, על כבודן וחירותן של הנשים.

בברכה,
אביבה מנצור
חברת מועצת כוכב יאיר - צור יגאל
חברת הנהלת איגוד הנבחרות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה