יום ראשון, 23 באוגוסט 2015

קול הנבחרות מס' 84 - הכנס הארצי של חברות המועצה, דיווח - נובמבר 2014



דף האיגוד מס' 84
הכנס הארצי של חברות המועצה, דיווח
נובמבר  2014 

השבוע קיימנו במודיעין, בשיתוף פעולה יחד עם עמותת כ"ן, ובברכת הדרך של ורד סוויד, ראש הרשות לקידום מעמד האישה במשרד ראש הממשלה, את הכנס הארצי לחברות מועצה ברשויות המקומיות בישראל.
המושב המרכזי בכנס דן בדמוקרטיה המקומית ובמעמד חברות וחברי המועצה ברשויות המקומיות ומתן כלים ואמצעים לביצוע השליחות הציבורית של נבחרי ציבור.
בכנס בו השתתפו עשרות חברות מועצה מרחבי המדינה עלו שאלות נוקבות לגבי מערכת היחסים בין ראשי רשויות וחברות/חברי מועצה ומעמדם של נבחרי הציבור בשלטון המקומי.

ראשי רשויות שכיהנו בקדנציות קודמות כחברי מועצה ובאופוזיציה ובהם ראש עיריית רמת גן מר ישראל זינגר ויעלה מקליס ראש העירייה יהוד-מונסון, הציגו את עמדתם לגבי מעמדם של נבחרי הציבור מהקואליציה והאופוזיציה כאחד. הם סיפרו על השינויים שערכו בעירם נוכח הבנתם את חשיבות תפקיד חברי וחברות המועצה כשותפים להנהלת העיר ויכולתם להשפיע ולקדם פרויקטים חשובים לטובת הציבור. גם ראש מועצה אזורית מטה אשר, הד"ר מטי הרכבי סיפרה על דרך הניהול שהיא מובילה במועצה האזורית, על קואליציות שהיא בונה ושיתוף חברי מועצה בשקיפות מלאה, דבר המצמצם את הביקורת ומביא לפעילות פורה ומשתפת בין כלל חברי המועצה.

מנכ"ל משרד הפנים ד"ר שוקי אמרני שהשתתף בדיון, הביא את ברכת שר הפנים החדש ארדן לחברות המועצה והביע את עמדתו כי יש להעניק לנבחרי ציבור בשלטון המקומי אמצעים וכלים לביצוע תפקידם. כמו כן, ציין ד"ר אמרני כי התקיימו במשרדו פגישות עם איגוד נבחרות הציבור וגובשו המלצות למתן כלים וגמול לחברות וחברי המועצה. ההמלצות יובאו בפני השר הנכנס בהקדם.

ראש עיריית מודיעין שאירח את באות הכנס, מר חיים ביבס המכהן גם כיו"ר מרכז השלטון המקומי אמנם תמך במתן כלים לחברי מועצה אך עמד על כך שגמול, אם יינתן, יוקצה מתקציב המדינה ולא מקופת הרשות המקומית.

חברת הכנסת יפעת קריב סיפרה על הצעת החוק שהניחה על שולחן הכנסת לקידום מעמדם של חברי מועצה ולמתן גמול וכלים ופרטה את מאמציה לקדם את החקיקה.

עוד השתתפו בפאנל נציגת הנהלת איגוד נבחרות הציבור חברת מועצה עו"ד סימה פרי וחברת המועצה ויוי וולפסון מגבעתיים שהציגו את חשיבות תפקיד חברות המועצה, המגבלות הקיימות כיום המקשות עליהן בביצוע תפקידן, וטיפים מועילים לקידום פרויקטים ברשות. סימה פרי הדגישה את חשיבות הקשר של חברת המועצה עם ראש הרשות והצעת הפרויקט כתכנית סדורה התואמת את האג'נדה בתחום שבו הוא עוסק, והציעה ליצור קואליציה עם חברות מועצה נוספות לקידום הפרויקט בשיתוף פעולה.

את עמדת איגוד נבחרות הציבור לגבי מעמדם של חברי וחברות המועצה הצגתי בכנס תוך הדגשת היותם שומרי הסף של השלטון המקומי ופעולתם החיונית למען שלטון איכותי מקצועי ותקין. הדגשתי את הצורך להענקת ידע והכשרה מקצועית לחברות המועצה, ומתן כלים לביצוע התפקיד כאמצעי לתהליכי קבלת החלטות תקינים ויעילים.
כמו כן, הצגתי את הפעולות הרבות שנקט האיגוד לקידום הנושא ובהם ניסוח הצעת חוק, מפגשים עם חברי כנסת, ישיבות עם ההנהלה הבכירה של משרד הפנים כולל השר היוצא ומנכ"ל המשרד, הקמת צוות היגוי במרכז השלטון המקומי ועוד.

הכנס הסתיים בהצגה מרתקת של פרויקטים בהובלת חברות מועצה מרשויות שונות ובתחומים שונים, וחולקה לבאות הכנס חוברת המאגדת ניירות עמדה בתחומים מוניציפליים שונים, והצגת פרוייקטים של חברות מועצה, בעריכת עו"ד ליאל אבן זהר מנכ"לית עמותת כ"ן, ועו"ד סימה פרי, חברת הנהלת האיגוד.
לצערנו בשל לוח זמנים עמוס וריבוי המשתתפות לא הצלחנו לקיים שולחנות עגולים ונקווה לקיימם בהקדם.
         נשמח לארגן מפגש ביישובך ולהמשיך לדון במשותף בנושאים שעל סדר היום המוניציפאלי.
        

         בברכה,
         עו"ד מלי פולישוק–בלוך, יו"ר האיגוד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה