יום שישי, 21 באוגוסט 2015

קול הנבחרות מס' 41 - שקיפות המערכת הציבורית - אפריל 2011


דף האיגוד מס' 41
שקיפות המערכת הציבורית
באמצעות פתיחת ישיבות הועדות העירוניות לציבור ולתקשורת

המקרים הרבים המפורסמים חדשות לבקרים על שחיתות שלטונית בכל מערכות השלטון, מזעזעים את כל אזרחי המדינה, כלל ידוע הוא כי אחד האמצעים היעילים ביותר למניעת שחיתות ומנהל בלתי תקין, במערכת השלטונית בכלל ובשלטון המקומי בפרט, הוא שקיפות תהליכי קבלת ההחלטות וחשיפתם לציבור.
 
מצ"ב הצעה לסדר שהגשתי לראש העיר בנושא זה, והצעתי לפתוח את הדיונים ותהליכי קבלת ההחלטות של הועדות העירוניות לתקשורת ולציבור הרחב, דבר שיאפשר שקיפות וחיזוק המודעות הדמוקרטית של תושבי העיר.

הנכן מוזמנות לעשות שימוש בהצעה לסדר זו ולהגישה ברשות שבה אתן מכהנות כחברות מועצה.

בברכה,
עו"ד מלי פולישוק-בלוך
יו"ר איגוד נבחרות הציבור

 _____________________________________________________________________
 
לכבוד                                                                    
ראש העיר _______

 
הצעה לסדר לישיבת המועצה ביום ________
מוגשת על ידי ____________ חברת המועצה

הנושא:   שקיפות המערכת הציבורית

באמצעות פתיחת ישיבות הועדות העירוניות לציבור ולתקשורת

הצעה לסדר

דיון בנושא: שקיפות המערכת הציבורית ברעננה - באמצעות פתיחת ישיבות של הועדות העירוניות, וועדות חובה ורשות, לציבור ולתקשורת.

נימוקי ההצעה לסדר:

המקרים הרבים המפורסמים חדשות לבקרים על שחיתות שלטונית בכל מערכות השלטון, מזעזעים את כל אזרחי המדינה ובכללם גם את תושבי העיר.

כלל ידוע הוא כי אחד האמצעים היעילים ביותר למניעת שחיתות ומנהל בלתי תקין, במערכת השלטונית בכלל ובשלטון המקומי בפרט, הוא שקיפות תהליכי קבלת ההחלטות וחשיפתם לאור השמש.

פתיחת הדיונים ותהליכי קבלת ההחלטות לתקשורת ולציבור הרחב של הועדות העירוניות כולן תאפשר שקיפות חיונית זו וחיזוק המודעות הדמוקרטית של תושבי העיר.

יתרה מכך, העלאת חלק מהדיונים למדיה תקשורתית באינטרנט, תאפשר מעורבות רבה יותר והיכרות של הציבור הרענני בפעילות הציבורית והחברתית בעיר.

כחלק מפעילות החינוכית לאזרחות טובה ולדמוקרטיה פעילה יתאפשר לתלמידי רעננה לקחת חלק בישיבות אלו כצופים בישיבה, פיסית במקום או באמצעות האינטרנט.

 דיונים פתוחים של ועדות נבחרי ציבור נהוגים כיום בכנסת ישראל ובכללם ועדת ביקורת המדינה וועדת הכספים. בועדות אלו מנוהלים דיונים רגישים, חשובים ומהותיים לעצם קיומנו, לא פחות מהנושאים המועלים בישיבות הוועדות העירוניות.

 לפיכך, אבקש להעלות את הנושא החשוב והאקטואלי כל כך בציבוריות הישראלית לדיון בישיבת המועצה ולקבל החלטה לפתוח את ישיבות וועדות מועצת העיר לציבור, במגבלות הקיימות כיום בחוק.

                          
בתודה ובברכה

_____________
   חברת מועצה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה