יום ראשון, 23 באוגוסט 2015

קול הנבחרות מס' 66 - קול קורא לביטול תאגידי המים ברשויות המוניציפאליות - מרץ 2013





דף האיגוד מס' 66
קול קורא לביטול תאגידי המים ברשויות המוניציפאליות
מרץ 2013 


חברות יקרות,
רבות דובר ועוד ידובר על הפקעת תשתיות המים והביוב מידי הרשויות, והקמת תאגידי המים, שגרמו לניפוח ולסרבול מנגנונים, וכפועל יוצא מכך להוצאות רבות ולהכבדה על כיס התושבים.
בעיקר נכון הדבר לגבי הרשויות האיתנות, אשר ניהלו את שירותי המים והתשתיות הנלוות לתושבים בכלל מערכת השירותים העירוניים באופן מיטבי עד לשנת 2009, והקמת התאגיד גרם להן נזק כלכלי כבד.

בעקבות יוזמה מקומית ברעננה שהביאה את קריאתם של אלפים מתושבי העיר לביטול תאגיד המים ברעננה, ומתוך ידיעה כי נכון יהיה לאחד מחדש את הטיפול בנושא המים עם כלל השירותים העירוניים שמעניקה עיריית רעננה, החלטנו לפעול לחידוש המאבק, שיביא בסופו לביטול תאגיד המים ברעננה.

בישיבת המועצה האחרונה הנחתי על שולחן המועצה את הקול הקורא שלפניכם, יחד עם חברי לאופוזיציה. כל חברי המועצה לרבות ראש העיר, חתמו על הקול הקורא, במטרה לאחד כוחות ולפעול יחד לשינוי המיוחל.
הקול הקורא ישלח לשרי הממשלה במיוחד לשרי האוצר, הפנים והתשתיות, וכן לכלל ראשי הסיעות בכנסת הנכנסת, על מנת שיקדמו שינוי בחקיקה בנושא זה.

אתן מוזמנות לעשות שימוש בנוסח הקול הקורא המצורף (בשינויים הנדרשים), להניחו על שולחן המועצה לחתימת כלל נבחרי הציבור, וליזום מהלך דומה גם ביישובכן.
צרו איתנו קשר ונוכל לפעול במקביל ובמשותף לביטול רוע הגזירה.

בברכה,
עו"ד סימה פרי,
חברת מועצת העיר רעננה

 _____________________________________________________________________

להלן נוסח הפנייה לחברי המועצה ונוסח "הקול הקורא":

אנו מבקשים מכם לקחת חלק ב"קול קורא" שיופנה ממועצת העיר רעננה למוסדות השלטון והחקיקה במדינת ישראל, לרוחבה של הקשת הפוליטית.

על מנת לפעול למען תושבי העיר, נדרשים נחישות וקול אחד. אנו מאמינים כי עמדתנו זו תשליך גם על תיקון העוול במישור הלאומי.


קול קורא למוסדות השלטון והחקיקה במדינת ישראל

כנבחרות ונבחרי ציבור מטעם תושבי רעננה, אנו פונים בדרישה לאפשר לנו את ביטול תאגיד "מי רעננה" ובכך להשיב לידי הרשות את המנדט להעניק את שירותי המים והתשתיות הנלוות לתושבים, בכלל מערכת השירותים העירוניים כפי שנעשה ברעננה בעבר ובאופן מיטבי עד לשנת 2009 .
יצוין כי רעננה הצטיינה באיכות טובה של מוצר, טיפול מיטבי במתקנים ובתשתיות  וגביה מסודרת בתוך שאר האגרות והמיסים.

אלמלא הוראת חוק שרירותית, הנובעת מהחלטה ארצית, (גם היא שנויה במחלוקת) לא היה צורך מהותי או ענייני להפריד את שירותי המים מכלל המערכת  העומדת כמכלול  לרשות תושבי רעננה.
לאחר מאבק שכשל, הוקם בשנת 2009 תאגיד " מי רעננה" (בהתאם לחוק תאגידי מים וביוב התס"א 2001).
בכך למעשה נרשם כפל מנגנונים המביא להוצאות מיותרות הנובעות מהפעלת חברה עירונית נוספת (שבעבר הייתה מחלקה בעירייה) באופן שיצר פיצול בין נותני שירות והביא לניפוח מיותר של המנגנונים וכפועל יוצא מכך בזבוז של כספי ציבור וסרבול בסבך הבירוקרטיה באופן המקשה על  הפרט.
הדבר אף הביא להכבדה על כיסו של התושב, שגם כך קורס תחת נטל הוצאות המחייה, והוא נאלץ לשלם תעריפים גבוהים יותר ומע"מ עבור השימוש במים.

אין חולק כי הפקעת שירות עירוני כה בסיסי מידי רשות, שבכל שנותיה פעלה ופועלת בתחום זה כיאות, אינה מוצדקת. מבקר המדינה אף נתן דעתו בנושא זה, ומספר לא מבוטל של חברי כנסת ניסו לתקן את המעוות באמצעות חקיקה. לצערנו הרב ניסיונות אלו כשלו.
לאור האמור אנו פונים בדרישה לאפשר לרעננה  איחוד מחודש של נושא המים והתשתיות עם שאר הנושאים שבאחריות העירייה ובכך לאפשר בין השאר כתובת אחת לתושבים בטיפול בפניות, גורם אחד המטפל בכל התשתיות בעיר, מערכת אחת הגובה מיסים היטלים ואגרות ובעיקר גוף אחד  הנותן דו"ח לתושבים ועומד מולם לבחינה תפקודית.

אנו תקווה כי פנייתנו זו, המבטאת הן את שוועתם של תושבי העיר והן את המחאות העולות במדינת ישראל מקרב מעמד הביניים והשכבות המוחלשות, תגיע ללב ציבורי פתוח לרווחת  החברה והפרט.

חברי מועצת העיר רעננה:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה