יום ראשון, 23 באוגוסט 2015

קול הנבחרות מס' 76 - קוד אתי לחברי מועצה - מרץ 2014





קול הנבחרות מס' 76
קוד אתי לחברי מועצה
מרץ 2014


חברותיי לאיגוד שלום רב,

חברי וחברות מועצת עיריית רעננה חתמו ב- 20.2.14 על קוד אתי לנבחרי ציבור ברעננה. בכך הפכה עיריית רעננה לעירייה הראשונה בארץ שבה אושר במועצת העיר קוד אתי לנבחרי ציבור.
קוד זה מהווה הגדרה מפורשת של המחויבות של חברי המועצה לערכי יסוד כגון אמינות, שקיפות, נגישות  וזמינות, פתיחות ושיתוף פעולה עם הציבור.

הנהלת איגוד נבחרות הציבור מאמצת את הקוד האתי וממליצה לרשויות המקומיות בארץ לאשר קוד אתי המבוסס על הקוד האתי שנכתב ברעננה. אנו מאמינות שאימוצו ויישומו של קוד אתי לחברי מועצות יביא לשינוי ביחסי האמון של הציבור בישראל עם נבחריו.

את הכנת הקוד האתי יזמתי כחברת מועצת עיריית רעננה ויושבת ראש וועדת האתיקה העירונית. יוזמה זו עלתה על רקע העובדה המצערת שאנו חיים בתקופה בה קיים בקרב הציבור חוסר אמון בפוליטיקאים ובמערכת הציבורית, זאת למרות העובדה שרובם המכריע של נבחרי הציבור המשרתים את הציבור כמיטב יכולתם ובאמונה, מקדישים מזמנם ממרצם וגם מכספם למען הציבור.
עו"ד מלי פולישוק בלוך יו"ר הנהלת איגוד נבחרות הציבור ועו"ד סימה פרי, חברת הנהלת האיגוד היו שותפות פעילות בהכנת הקוד האתי יחד איתי ועם חברי מועצה נוספים ברעננה.
בתהליך ארוך שהובילה ד"ר חנה אופק, בחנה וועדת האתיקה דילמות אתיות שונות במערכות יחסי הגומלין של חברי מועצת העיר בינם לבין עצמם, בינם לבין ראש הרשות, עובדי הרשות והציבור. מתוך בחינה של דילמות אתיות אלו נגזרו דרכי התנהגות המבוססות על מערכת ערכי היסוד כפי שנקבעו בקוד האתי.

את נוסח הקוד האתי ניתן למצוא באתר עיריית רעננה בקישור הבא:


בברכה,
ד"ר עדית דיאמנט
חברת מועצת העיר רעננה
יו"ר וועדת האתיקה העירונית
חברת הנהלת איגוד נבחרות הציבור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה