יום ראשון, 23 באוגוסט 2015

קול הנבחרות מס' 78 - מדד השקיפות ברשויות המקומיות - מאי 2014






דף האיגוד מס' 78
מדד השקיפות ברשויות המקומיות
מאי  2014 

עמותת "שקיפות בינלאומית ישראל" פרסמה את המדד השנתי לשקיפות ברשויות המקומיות.
על פי תוצאות הדוח, מרבית הרשויות המקומיות בישראל עדין מתנהלות בחוסר שקיפות בתחומים השונים של פעילותן.
התמונה העגומה של חוסר שקיפות וקבלת החלטות הרחק מעיני הציבור מעידה כי פרשת "הולילנד", בעקבותיה נשלח ראש ממשלה וראש עיר בישראל לשנים בכלא, טרם הופנמה בקרב נבחרי הציבור.
לפי דו"ח שקיפות הרשויות המקומיות לשנת 2013, 94% מהרשויות אינן מפרסמות פרוטוקולים הנוגעים למכרזי העירייה, ו-84% מהן אינן מפרסמות את הדוחות הכספיים שלהן באופן מלא לשנת 2011 (מאזן + דוח רווח והפסד ).
96% מהרשויות אינן מפרסמות מידע בנוגע לזיהום קרקע, ו-29% מהן בלבד מספקות מידע על תוצאות מדידת איכות האוויר.
הדו"ח, המתפרסם כבר השנה החמישית, בודק את מידת השקיפות בקרב 48 רשויות מקומיות על פי נגישות וזמינות המידע באתרי האינטרנט שלהן בנושאים שונים. הדירוג נקבע על פי 12 נושאים עיקריים ביניהם: מידע סביבתי, מענקים ותמיכות, ישיבות מועצה, תכנון ובניה וכספים.
בחישוב סך כל הקריטריונים שנבדקו, ומתוך 48 הרשויות שנבדקו, נמצא כי ראשון לציון קיבלה את הציון הגבוה ביותר (79.5), לאחריה תל-אביב (בציון 78), ירושלים (75) ועיריות חיפה וחולון עם הציון 72.5 כל אחת, מתוך 101 נקודות אפשריות. מן העבר השני נמצאות צפת עם הציון הנמוך ביותר (17.5) לאחריה בית"ר עילית (20.5)

את הדוח המלא ניתן למצוא בקישור הבא. 

חברות המועצה, בידיכן ההזדמנות להוביל את נושא השקיפות כאמצעי יעיל ומידי למען מנהל תקין, מניעת שחיתות, חיזוק הדמוקרטיה ושיתוף הציבור.

אשמח לעמוד לרשותכן בעצה ובמידע. 

בברכה,
עו"ד מלי פולישוק – בלוך, יו"ר האיגוד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה