יום שבת, 22 באוגוסט 2015

קול הנבחרות מס' 42 - הטמנת צוברי גז ללא היתר בנייה כדין - מאי 2011

דף האיגוד מס' 42
 הטמנת צוברי גז ללא היתר בנייה כדין
מאי 2011 

לאחרונה נחשפתי לתופעה של הטמנת צוברי גז בעירי בניגוד לחוק ובניגוד לתקנים שנקבעו, מבלי שניתן היתר כדין להטמנתם. למותר לציין כי תופעה זו הינה חמורה ומדאיגה מאוד.
לא בכדי נקבעו תקנים מחמירים להטמנת צוברי הגז, וזאת מן הסיבה הברורה שצובר גז במשקל המכיל מאות ואלפי קילוגרם גז, יכול להוות סכנה ממשית לתושבים המצויים והמתגוררים בסביבתו, בין בשל דליפת גז המזהמת את הקרקע ואת האוויר שמעליה, וכן את מי התהום, ובין בשל סכנת התפוצצות של הצובר.
מסתבר כי בערים רבות בארץ קיימת התופעה שבה מוטמנים צוברי גז ברחבי העיר, מבלי שחברת הגז ביקשה וקיבלה היתר לכך בהתאם לחוק. בחלק מהמקרים חברות הגז טענו כי האחריות להוצאת ההיתר חלה על קבלן הבניין.
בעקבות חשיפת המחדל ברעננה הגשתי שאילתה בנושא לישיבת מועצת העיר והצעתי כי אגף ההנדסה הממונה בעיריית רעננה על נושא רישוי הבנייה, ימפה את מספרם ומיקומם של הצוברים שהוטמנו ללא היתר, וייזום פנייה לחברות הגז, על מנת שאלו יגישו בהקדם בקשה להיתר בניה כדין. במסגרת הבקשה יצטרכו חברות הגז להביא את כל האישורים הדרושים להכשרת הצובר ומקום הטמנתו על פי התקנים. עוד הצעתי כי העירייה תדרוש לאלתר את העברתם של הצוברים, אשר יתברר כי הוטמנו בקרבת בניין או מדרכה בניגוד לתקנים ובניגוד לחוק.

להלן מובא נוסח השאילתה.

הנכן מוזמנות לעשות שימוש בשאילתה זו ולהגישה ברשות שבה אתן מכהנות כחברות מועצה.

בברכה,
עו"ד סימה פרי
חברת הנהלת איגוד נבחרות הציבור
  
 _____________________________________________________________

לכבוד                                                                                                                 
ראש העיר


שאילתה לישיבת המועצה ביום _______
מוגשת על ידי חברת המועצה סימה פרי
בנושא: צוברי גז שהוטמנו ללא היתר

לפני מספר חודשים פורסמה בעיתון "קול רענן" כתבה בנוגע לתופעה של הטמנת צוברי גז ברחבי רעננה בניגוד לחוק ובניגוד לתקנים שנקבעו, מבלי שניתן היתר כדין להטמנתם.
תופעה זו מדאיגה מאוד. לא בכדי נקבעו תקנים מחמירים להטמנת צוברי הגז, וזאת מן הסיבה הברורה שצובר גז במשקל המכיל מאות ואלפי קילוגרם גז, יכול להוות סכנה ממשית לתושבים המצויים והמתגוררים בסביבתו, בין בשל דליפת גז ובין בשל סכנת התפוצצות של הצובר.
להלן רשימה מדגמית של כתובות בהם קיימים צוברי גז. רשימה זו מכילה גם פרטי ליקויים/אי עמידה בתנאי החוק והתקן באשר לצוברי הגז:
....


שאלתי היא, כמה צוברי גז יש בעיר? האם העירייה ביצעה מיפוי של מספרם ומיקומם של הצוברים שהוטמנו בעיר ללא היתר? לכמה צוברים אין היתרי בנייה כדין? האם יזמה העירייה פנייה לחברות הגז, על מנת שאלו יגישו בהקדם בקשה להיתר בנייה? כיצד מתכוונת העירייה לטפל בצוברים שאינם ממלאים אחר דרישות החוק והתקן כדוגמת הצוברים ברשימה הנ"ל?
האם העירייה מפקחת על תקינותם של צוברי הגז בעיר ובאיזו תדירות?


בברכה,

סימה פרי, עו"ד
חברת מועצת העיר

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה