יום רביעי, 7 ביוני 2017

קול הנבחרות 110 - אישור ועדת השרים לחקיקה בכנסת, הצעת החוק לתגמול חברי מועצה - יוני 2017


תמונה מוטבעת 1
 
   קול הנבחרות מס' 110
 
יוני 2017
אישור וועדת השרים לחקיקה בכנסת -
הצעת החוק לתגמול חברי מועצה


השבוע התבשרנו על כך שוועדת השרים לחקיקה בכנסת אישרה את הצעת החוק שהגיש ח"כ דודי אמסלם, יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, למתן גמול לחברי המועצות.

את המאבק להכרה בתפקידם החשוב של חברי המועצה כשומרי הסף של הדמוקרטיה המקומית, ובמסגרת זו גם את זכאותם לכלים סמכויות וגמול, התחלנו במסגרת האיגוד מעת הקמתו בשנת 2009, בהובלתה של יו"ר האיגוד דאז, וחברת ההנהלה היום - עו"ד מלי פולישוק בלוך.

השקעת הזמן הרבה בעבודה הציבורית, שלרוב באה על חשבון זמן העבודה המפרנסת, בהעדר כלים וידע מקצועי ובמימון עצמי של הוצאות רבות לכנסים ולהשתלמויות על מנת להרחיב את הידע, מימון תשלומים עבור נסיעות וחנייה, שמירה על קשר עם הבוחר, כל אלה הביאו אותנו לעשות מעשה.
 
איגוד נבחרות הציבור שם לו למטרה לשנות את המצב, גם מתוך הכרה כי העדר גמול כלשהו לחברי המועצות, ובפרט החזר הוצאות, מהווה אחד מהחסמים להתמודדותן של נשים למועצות הרשויות, או אף להמשיך לכהונה נוספת.
מאז הקמתו של האיגוד קיימנו אינספור פגישות עם שרי הפנים ומנכ"לי משרד הפנים לשעבר ובהווה, הצגנו ניירות עמדה בנושא זה והשמענו את קולנו בדיונים בוועדת הפנים ובוועדה לקידום מעמד האישה, ערכנו אינספור פגישות עם שרים וחברי כנסת רבים, ואף ניסחנו וקידמנו הצעת חוק אשר נחתמה ע"י 40 חברי כנסת מכל סיעות הכנסת.
 
נקודת המפנה התרחשה לפני כשנתיים וחצי עת הופענו בדיון שקיים ח"כ דודי אמסלם בוועדת הפנים בנושא זה. ח"כ אמסלם הבין והכיר מלכתחילה בצורך לתגמל את חברות וחברי המועצות בסכום אשר יכסה את הוצאותיהם, זאת גם כחלק מההערכה שיש לתת לנו על עבודתנו.

כאמור, השבוע העביר ח"כ אמסלם בוועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק לתגמל חברי מועצות בהתאם לגודל הרשות, ולהשוות את מעמד חברי המועצות למעמדם של דירקטורים בחברות ציבוריות המתוגמלים על השקעתם ועל הוצאותיהם בסכום דומה לכל ישיבת דירקטוריון. (מצ"ב צילום כתבה בנושא).
בהתמדה, בנחישות, בעבודה קשה ובאמונה בצדקת דרכנו, בסופו של יום הגענו להישג המדהים, וכל שנותר לעשות הוא להמתין לאישור החוק בכנסת.

תודתנו שלוחה לכל השותפים לדרך, לכל מי שתמך, סייע ונרתם יחד איתנו למשימה, ובפרט לח"כ דודי אמסלם.

בברכה,
עו"ד סימה פרי, יו"ר האיגוד
 
וחברות הנהלת האיגוד:

עו"ד מלי פולישוק-בלוך, נאווה שלומוביץ-גלעד, ד"ר עדית דיאמנט, אביבה מנצור, ישראלה רוזן, סיגל שיינמן, ליקה לוי, ד"ר ענת קלומל, ורד שפינר, עו"ד אורנה דוידאי, ד"ר שולמית ביסמנובסקי

תגובה 1: