יום שני, 28 במרץ 2016

קול הנבחרות מס' 104: נשים במועצות הדתיות ברשויות המקומיות, מרץ 2016


     

קול הנבחרות מס' 104
הכנס השנתי בנושא נשים במועצות הדתיות
מרץ  2016


לכבוד,
חברות המועצות המקומיות
           
הנדון: סיוע לחברות המועצות הדתיות
רקע: המועצה הדתית היא הגוף האמון על אספקת שירותי דת יהודיים לתושבים. פעילות המועצה משתרעת על גבי תחומים רבים ומלווה את האזרח/ית היהודי/ה בתחנות מרכזיות במעגל החיים: רישום ואישור נישואין, טהרת משפחה, שירותי קבורה, כשרות ושחיטה ועירוב. על המועצה לספק שירות מכבד ונגיש ברגעים משמעותיים אלו בחייו של אדם. מאז הבחירות המוניציפאליות באוקטובר 2013 מונו רק 45 מועצות מתוך 132 (כשליש) ומתוך 233 חברי מועצה דתית שאושרו עד כה (מתוך כ 500 חברים), מכהנות רק 48 נשים שמינוין אושר באופן רשמי, כ-17% בלבד. רק ב 6 מועצות יש יותר מאישה אחת, ורק במועצה אחת יש יותר משתיים. כיום אין נשים המכהנות בתפקיד יו"ר מועצה כלל.

נשים המכהנות במועצות דתיות נתקלות בקשיים ייחודיים: הכניסה לתפקיד במועצה הדתית מלווה בעמימות ובהעדר כלים שמצמצמים את מרחב הפעולה. לצד זאת, ההתנהלות הפוליטית, ואף הכוחנית, מהווה גורם מרתיע עבור נשים מלהיכנס לזירה זו. בנוסף, נשים רבות פועלות בבדידות ומתקשות להישאר בתפקיד לאורך זמן ללא תמיכה או שיתוף פעולה שאפשריים יותר במקרה של הצבת 2 או יותר נשים במועצה.

לאחר היכרותנו עם סימה פרי ואיגוד נבחרות הציבור, חשבנו שניתן לשלב כוחות ולחבר בין העשייה של חברות המועצות המקומיות והמועצות הדתיות, לשם כך נשמח לשמוע מכן:
1.       האם יש מועצה נבחרת בעיר/רשות שלכן?
2.      אם לא, למה? (יכול להיות שיש ממונה כי הייתה חוסר הסכמה בין שלל הגורמים המממנים, יכול להיות שיש חשב מלווה בגלל גירעון תקציבי ועוד...)
3.      האם יש נשים במועצה הנבחרת, ואם כן- מי וכמה?

מידע זה יעזור לנו להגיע לאותן נשים ולהציע להן שירותי ליווי ותמיכה כדי שיישארו בתפקידן ויצליחו לחולל גם שינוי באופן מתן שירותי הדת בערים שלהן ושלכן.

את המידע אתן מוזמנות להעביר לנו במייל:

במצורף הזמנה לכנס השנתי לנשים במועצות הדתיות שיתקיים ב 12.4.16 בבית בלגיה גבעת רם, ירושלים
נשמח להשתתפותכן!


תמונה מוטבעת 1


קישור להרשמה:
איוונט בפייסבוק כדי שתוכלנה לעקוב:
בברכה,
קרן חדד טאוב, קבוצת "אדוות"
מרב ליבנה דיל, שתיל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה